Supply Chain & Customer Support Representative [Austria]


 

Sie möchten in einem der größten Energieunternehmen der Welt arbeiten - dann sind Sie bei TotalEnergies richtig!

Wir suchen motivierte und engagierte Mitarbeiter/innen, die unsere Zukunft gemeinsam mit uns gestalten möchten.

$ads={1}

Das Unternehmen TotalEnergies

Für TotalEnergies sind 100.000 Mitarbeiter/innen in mehr als 130 Ländern tätig – sie alle unterstützen uns bei unserer Aufgabe, den wachsenden Energiebedarf durch Innovationen und nachhaltige Entwicklung zu sichern. Mehr über das TotalEnergies Unternehmen erfahren.

TotalEnergies in ÖSTERREICH

Als Teil eines weltweit agierenden Energiekonzerns gehört TotalEnergies auch in Österreich zu den führenden Akteuren des Schmierstoffmarktes seit 40 Jahren.

Mit Motorenölen und Schmierstoffen für alle Anwendungen in Industrie und Gewerbe ebenso wie als Lieferant von Flugkraftstoffen, Bitumen oder Spezialprodukten für die Industrie versorgen unsere Mitarbeiter und Mitarbeiterinnen der Filialen TotalEnergies Österreich und TotalEnergies Schweiz tagtäglich zuverlässig unsere Kunden und helfen ihnen dabei ihren Bedarf an hochwertigen Produkten zu decken.

Wir heißen internationale, kulturelle und sprachliche Vielfalt unter unseren Mitarbeitern sehr willkommen und bemühen uns tagtäglich um eine aufgeschlossene, kooperative und motivierende Arbeitsatmosphäre.

in Wien

TÄTIGKEITEN / ACTIVITIES

MISSIONS

  • Ensure the administration of sales / front office of products in Austria and Switzerland : customer orders, delivery and invoicing
  • Support Marketing : with the sales representative and ensure professional sales relationship with the customers
  • Comply with the delegations of authorities linked to the job
  • Be a TotalENergies HSEQ ambassador : by respecting & leading the Group’s Golden Rules with suppliers

TASKS

Sales support :

  • Follow-up of orders to the customers, to be reported in the delivery tracking report
  • Customer complaints and product returns : into the claim report: Salsa
  • Product short out or delivery problems
  • Carriers : contact for offer requests, organization on rail or road, transport availability check
  • SPOC ( single point of contact ) for local warehouse
  • Monthly reports and KPIs (key performance indicators

Customer’s contact :

  • Reception and processing of the product orders
  • Invoicing (including credit notes and rebates)
  • Cooperation with the credit manager. Responsibility shared : calling for due payments

Products:

  • Availability, optimum loading location considering the costs, evolution of possible supply sources through daily contacts with purchasing, and transmission of the information to the Sales Manager
  • Customs issues

OTHER ACTIVITIES

HSEQ : report each near-miss (min 2 near misses p.a.) on the paper form available, propose new safety ideas to improve the safety culture (transporters, customers, office…)
Ensure back-up of other colleagues, when requested within the SCSC Department
Actively participate to transversal projects : Process reviews, Company projects whatever the topics, and contribute to improvements when required

BENÖTIGTE QUALIFIKATIONEN UND ERFAHRUNG / QUALIFICATIONS AND EXPERIENCE REQUIRED

  • Educational background and/or experience in Supply Chain/Logistics/Sales
  • Ease in the business relationships and by telephone
  • Organization and analysis capacities, reliable work for a quality service to the customers, pro-activity and initiative
  • Pro-active, capacity to manage priorities, endure stressing situations, capacity to propose innovative solutions
  • Computer Knowledges (Pack Office, SAP) and linguistic (mother tongue French or German, with excellent level in the other language, notions of English or even of Italian would be a plus)
  • High motivation to improve working methods and develop team spirit

$ads={2}


 

.

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال